Верхньодніпровський район Дніпропетровська область

Верхньодніпровський район
Дніпропетровська область
тел 056-58-97-1-17
e-mail: dniprovokamenka@gmail.com

05.12.2014

Розвиток творчих здібностей учнів в процесі вивчення хімії через використання інформаційно-комп’ютерних технологій

       Сьогодні школа переживає становлення нової системи освіти. Її мета – прорив до якісно нового рівня: від звичного викладення матеріалу до всебічного розвитку творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють досягненню найвищого рівня розвитку кожної дитини, як найвищої цінності суспільства (акмеологічний підхід до освіти). Відповідно до цієї мети молоде покоління має бути компетентністним у таких питаннях, як:

·         володіння новими технологіями, розуміння їхніх переваг, вміння їх застосовувати;
·         здатність самостійно навчатися впродовж усього життя;
·         досягнення повноцінної творчої самореалізації особистості через підвищення рівня самоосвітньої компетентності.
   Стрімкий перехід сучасного суспільства до ери глобальної комп’ютеризації всіх сфер людської діяльності, велика кількість інформаційних потоків, особливо за умови різноманіття освітніх ідей, технологій, викликає потребу у використанні можливостей інформаційно-комп’ютерних технологій ( ІКТ) в навчанні.
   Можна стверджувати, що існує достатня кількість сучасних технологій навчання, які вже довели свої результативність, тож чому не скористатися ними? І тут, мабуть, потрібно пригадати, що діти набагато краще засвоюють і пізнають те, що їм цікаво, тобто в учнів має виникнути потреба в інформації або певній діяльності, а комп’ютер сам по собі вже є потужним мотиваційним поштовхом на сучасному етапі навчання, оскільки усі сфери діяльності сучасного суспільства комп’ютеризовані.
   Педагогічні задачі
·         Створення оптимальних умов для розвитку пізнавальної активності учнів.
       Широке застосування технологій, прийомів, які забезпечують креативний розвиток учнів.
·         Заохочення учнів до творчості під час вивчення хімії.
·         Спонукання до самостійного пошуку цікавого матеріалу з метою творчого самовираження дитини.
Родзинки досвіду
   Формування творчої особистості, яка самостійно навчається важко здійснити без певної системи роботи, а це «урок – консультація – індивідуальна робота – позакласна робота». Дуже цікаво слідкувати як в процесі навчання розкриваються особисті творчі здібності й  уподобання дитини, як вона застосовує їх при виконанні завдань, поставлених вчителем, і кожного разу піднімається на сходинку вище в своєму творчому розвитку.
   Завдання, що спонукали б учнів до творчості, може запропонувати як сам вчитель, так і учень особисто. Крім того сучасні підручники також надають серед вже звичних вправ і задач  завдання творчого плану.
   Традиційно на початок нового семестру в нашому кабінеті хімії з’являється на інформаційному стенді перелік орієнтовних тем для створення проектів, презентацій, повідомлень учнями. Зрозуміло, що діти мають право обрати і тему, яка зацікавила її найбільше, особисто. Для тих, хто робить перші кроки в цьому напрямку, пропонується перелік сайтів, на яких можна відшукати потрібну інформацію.
Переваги для учнів
·         З’являється більше можливостей для участі у навчально-виховному процесі, розвивається мотивація навчальної діяльності;
·         розвиваються особистісні й соціальні навички дитини;
працюючи творчо, учень стає впевненішим у собі, підвищує свою самооцінку.
   Проектна діяльність учнів
      Найбільшої уваги заслуговує проектна діяльність учнів, адже саме тут
 кожен може проявити свої кращі якості. Задача вчителя – управління цією діяльністю без надмірного контролю і нав’язування свого погляду на проблему. Етапи роботи над проектом:
·         об’єднання учнів у творчі групи, розподіл обов’язків;
·         вибір теми та складання плану дій;
·         відбір, накопичення та систематизація інформації;
·         уточнення форми подання матеріалу;
·         створення мультимедійної презентації свого проекту;
·         підготовка до захисту свого проекту;
·         обговорення можливостей подальшої роботи над проектом;
·         представлення та оцінювання проекту.
   Для учнів відкриваються широкі можливості для творчої співпраці в групах. Їх діяльністю керує організатор групи, і лише при необхідності вчитель-предметник та лаборант кабінету інформатики.
   Кожна творча група учнів може представити свій проект у різноманітних формах: мультимедійний виступ, фотовиставка, рекламна публікація, буклет, предметна газета тощо.
   Оцінювання проекту здійснюється за цілим рядом критеріїв не тільки вчителем, а й учнями, перед якими цей проект був представлений. Такий спосіб оцінювання спонукає учнів для подальшої творчості й бажання досягти кращих результатів.
   

Список літератури

1.      Інформаційні технології на уроках хімії/ Укладач К. М. Задорожний. – Х.; видавнича група «Основа», 2009.
2.     Розвиток інтелекту та пізнавальної активності учнів на уроках хімії/ Укладач К. М. Задорожний.- Х.; видавнича група «Основа», 2008
3.   .Нові педагогічні технології для вчителів хімії/ Укладач К. М. Задорожний. – Х.; видавнича група «Основа», 2009.







Комментариев нет:

Отправить комментарий